“Integrált ügyviteli megoldások kis, és nagy laboratóriumoknak”
Ajánlom ezt az oldalt! | Kedvencek közé ezt az oldalt! | Honlap térkép |

LIMS: Ügyviteli megoldások laboroknak

Papíralapú ügyvitel vs. elektronikus ügyvitel

Jelenleg a laboratóriumi ügyvitelnek két formája ismert: a papíralapú és az elektronikus, vagyis szoftveresen megoldott ügyvitel.

Milyen hátrányai vannak a papíralapú ügyvitelnek?


  • A manuális adatrögzítés (pl. a mintavételi lapok, jegyzőkönyvek megírása) időigényes és nagy hibaszázalékú.
  • Lassú a statisztikák készítése, mivel az adatokat először elektronikus formába kell hozni.
  • Ha pl. Word-öt, vagy Excel-t használnak az adattárolásra, ezekben nincs lehetőség az adatok összekapcsolására, és így nem lehet kihasználni az elektronikus adatkezelésben rejlő előnyöket.
  • Nincs egységes nyilvántartás az adatokról, így sok időt vesz el a visszakeresés és a nyomonkövetés.

Mi a LIMS?

A laboratóriumban a folyamatok specialitása miatt egy speciális ügyviteli rendszerre van szükség. A laboratóriumoknak kínált ügyviteli szoftvereket gyűjtőnéven LIMS-nek (Laboratóriumi Információs Menedzsment Rendszernek) nevezik.

Egy LIMS-el időt és erőforrást takaríthat meg és növelheti a munka hatékonyságát!


  • Az adatokat csak egyszer kell felvenni a rendszerbe, ezért csökken az adatrögzítés hibalehetősége és ideje.
  • Egységes adatbázisában nyilvántartja az adatokat, eredményeket, így azok probléma esetén gyorsan visszakereshetők, illetve megoldott a nyomonkövetésük.
  • A hó végi, és év végi statisztikákat percek alatt elkészíti.
  • A rendszerbe felvett adatokból egyszerűen és gyorsan lehet mintavételi lapot, jegyzőkönyvet készíteni és nyomtatni.

Miben más egy LIMS-el végzett mintakezelés és ügyvitel a papíralapú ügyvitelhez képest? Megnézek egy összehasonlítást!

 

 

© NetCare.hu Kft.